Mine mål for året 2019

Hei dere og god formiddag!😘🤗💖
Jeg bruker aldri å sette meg Nyttårsforsetter, for jeg mener at slike “løfter” kan gjøre alt så mye vondt verre. I alle fall for min del. Jeg trenger ikke flere nederlag enn jeg allerede føler på, lissom. 😉🙄 Det jeg der imot prøver å gjøre, er å sette meg MÅL for året i stedet, men da er det også viktig at dette er oppnåelige mål for MEG. Det er kanskje ikke mål som for DEG hadde vært vanskelige, men for meg så er det det. Sånn er vi mennesker, vi har alle ulike utfordringer å takle, og her er noen av målene JEG har satt meg for året 2019.😘💪🤛👊

💭 Være bevisst på hvordan jeg fordeler energien og kreftene mine.
Dette er SÅ viktig. Jeg skal jo fortsette i terapi, og når den sluker så mye krefter av meg, må jeg være ekstra bevisst på hva som GIR meg energi, og hva som TAPPER meg for energi sånn ellers i hverdagen. Gjøre mer av det som GIR meg energi, og MINDRE av det som TAPPER meg. 👍😊

💭 Sette avtaler ift HELSEN min i første rekke.
Nå har jeg altfor mange ganger avlyst fysioterapi f.eks fordi jeg har hatt besøk på formiddag, og ikke hatt mer krefter igjen. Dette kommer jeg ikke til å gjøre mer. Fordi jeg har lært at kun ett kaffe besøk eller en tur på butikken kan gjøre meg overveldet eller utmattet, og timen må avlyses. Det er dumt, for jeg trenger virkelig fysio-timene mine. Helse MÅ komme først, uansett. Så dette er ett av målene, ingen andre avtaler før terapi, tannlege, fysio, legesamtale. – Jeg har blitt flinkere, men jeg må bli ENDA flinkere, hehe! 2019, helse først- ingen unnskyldninger!👍😘💪

💭 KOMME MEG UT I NATUREN.
Det er uten tvil de dagene jeg har det best, de dagene jeg er ute i naturen. Det behøver ikke å være lange fjell og skogs-turer, det kan bare være å kjøre til havet å sitte der å høre på bølgeskvulp. Det koster ingenting, men det gir meg så uendelig mye! 🙌😍
Dette SKAL jeg prioritere mer og mer! For det er faktisk den eneste tingen jeg har lagt merke til virker 100 % på angsten min. Det reduserer så utrolig mye angst og stress når jeg er ute i naturen. Det er nesten en mirakel-kur på helsen, og jeg skal bli mye flinkere å benytte meg av det nå på nyåret.👌😍💪👊

💭 Være mer sosial med venner.
Dette året har jeg som mål å ta mer kontakt med vennene mine, og møtes over en kaffe eller gåtur osv. Det har jeg virkelig savnet i år, men jeg har som dere vet pittelitt om hatt ett ekstremt tøft år, som har gått utover alle aspekter av livet, da også det sosiale.
Jeg håper jeg klarer og får til å være mer sosial og tilstedet med vennene mine dette året som kommer. Takk for at dere er så tålmodige med meg!🙌🤗💕

💭 Begynne med Scrapbooking igjen.
Hobbyen min som jeg virkelig elsker å drive med, men som dette året ikke har vært noe av. Ikke har jeg hverken hatt krefter psykisk til det, ei heller har armene mine fungert særlig. Det har vært mye smerter fysisk i år, som selvsagt setter en stopper for mye.
Men jeg vet av mange års erfaring at når jeg setter meg ned med papir og saks, og skal lage ett kort eller noe annet, så roer jeg meg, alle problemer, stress og bekymringer forsvinner – alt fokus er på hvordan dette kortet eller bilde skal bli. Kreativiteten i meg er jo inni meg fremdeles, det er bare å få hentet den frem igjen. Gleden ved å skape har jeg jo i meg, det vet jeg jo. Så dette skal virkelig legges til rette for nå.


Har du noen mål for det kommende året?

Riktig godt nytt år til dere, mine trofaste, fantastiske lesere! Jeg ønsker dere ALT det beste for året 2019! 🤗🌈✨⭐

@LunaCh💖

1 Comment

  1. Hannah
    3. januar 2019

    <3 Gode realistiske mål- har faktisk satt meg nøyaktig de samme målene, bare du bytter ut "scrapbooking" med "skriving/tegning".

    Svar

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Scroll to top

Denne bloggen er personlige ytringer fra utgivere av bloggen. Alle bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen må avtales med bloggens ansvarlige utgiver. Bloggen ligger på psykmagasinet.no. Ønsker du å blogge om psykisk helse på psykmagasinet.no så kan du ta kontakt med ansvarlig redaktør på mail: stine@psykmagasinet.no